På denne side vil du KUN finde handelsbetingelser for handel med Nemdele ApS. Du kan ikke finde den enkelte virksomheds handelsbetingelser her.
Når du køber i webshoppen, handler du altså ikke med de enkelte autogenbrugere, men gennem et fælles selskab Nemdele ApS.
Det er handelsbetingelserne her, som er gældende for alle varer købt online gennem Nemdele.dk’s webshop.
Handelsbetingelser for privat (B2C) handel
1.Betaling og Levering
- Alle anførte priser er i danske kroner inkl. 25 % moms og ab lager. Til vareprisen tillægges forsendelsesomkostninger efter, hvor stor varen er - se ordrebekræftelse og efterfølgende faktura.
- Beløbet trækkes først på kundens konto, når varen er afsendt fra os.
- Forsendelsesomkostninger:
Autogenbruget/ophugget sender pakker med Post Nord eller fragtmand.
Prisen er varierende, da den er afhænger af pakkestørrelsen, se ordrebekræftelse og efterfølgende faktura, eller kontakt os på mail for forespørgsel på fragtprisen.
De viste forsendelsesomkostninger gælder bro-faste øer i DK. Der må påregnes ekstra leveringsomkostninger til ikke bro-faste øer i DK samt varer som skal sendes til udlandet. Kontakt os på mail ved spørgsmål omkring fragtprisen.
Når du bestiller en vare på hverdage inden kl. 13.00, vil du som regel modtage pakken næste hverdag. Vi afmonterer og afsender varen samme dag, så vidt det er muligt. Ved bestilling i weekender og på helligdage behandles ordren førstkommende hverdag.
Har du ikke modtaget din pakke 2-3 hverdage efter, at du har modtaget din faktura på mail, beder vi dig kontakte os, da det vanskeliggør opsporing af pakken, hvis der går længere tid.
- Ved bestilling angiver du den adresse, som du ønsker at modtage varen på.
2. Transportskader
Bemærk: Det er altid modtageren, som skal reklamere ved transportskader!
- Undersøg straks ved modtagelsen af dine varer om emballagen har lidt overlast, og om indholdet er intakt.
- Ved skade skal du omgående henvende dig til det transportselskab, der har haft ansvaret for transporten. Skjulte skader skal anmeldes senest dagen efter modtagelsen af varerne.
- BEMÆRK: Du skal IKKE kvittere for modtagelsen, hvis varerne ser ud til at være skadet under transporten.
- Autogenbrugerne har ikke mulighed for at kræve erstatning for transportskader, hvis du blot returnerer varerne til os. Vi erstatter derfor IKKE sådanne varer.
- For natlevering med TNT skal evt. transportskader anmeldes inden kl. 12 samme dag
- Det er på kundens eget ansvar at få natleveret. Nemdele hæfter ikke for tyveri af de leverede varer.
3. Ekspeditionsfejl og modtagelseskontrol
Hvis den leverede varer ikke svarer til ordrebekræftelsen, skal vi have besked inden 8 dage efter modtagelsen af varerne, da det ellers vanskeliggør efterforskningen. Bliver vi ikke kontaktet indenfor 8 dage, betragtes ordren som korrekt leveret.
Det er kundens ansvar at kontrollere, at de leverede varer er i overensstemmelse med de bestilte varer, inden de monteres eller sendes til maler. Vi refunderer ikke ekstra omkostninger i forbindelse med montering/demontering eller maling af fejlleverede eller fejlbestilte varer. Der ydes ikke dækning til arbejdsløn.
4. Reklamationsret
Ved reklamation, kontaktes Nemdele. Der oplyses årsagen til reklamationen og efter aftale repareres varen eller sendes retur.
Der skal specielt gøres opmærksom på, at eventuelle udbedringsarbejder aldrig må påbegyndes, før de er accepteret af sælger.
Der ydes ingen dækning af arbejdslønnen, medmindre dette tydeligt fremgår af fakturaen.
Hvis der er andet end den lovpligtige reklamations-/ ombytningsret vil dette fremgå af fakturaforsiden.
Det er ikke muligt at bestemme en bestemt blikdels farve ud fra et foto på webshoppen, derfor krediteres fragten for blikdele leveret i den ”forkerte” farve ikke.
Da alle varerne er unikke, der findes ikke 2 ens brugte reservedele mht. stand, årgang og km., kan kunden ikke forvente at få en vare ombyttet, men autogenbrugerne bestræber sig på at løse alle reklamationer til kundens bedste.
Reklamationssager vil blive behandlet hurtigst muligt.
Reklamationsretten gælder kun fejl og mangler, der fandtes på varen ved leveringen, og omfatter ikke løsdele, der medfølger uden beregning. For motorer er som løsdele at regne bl.a.: Kobling, turbo, brændstofpumpe, vandpumper, dyser, pakdåser, EGR-ventil og diverse følere.
Monteringsvejledning medfølger ikke som standart.
Hvis der medfølger motorcertifikat på brugte motorer, bør det læses inden monteringen.
Alle motorer er påmonteret varmesensorer, vis indikator smelter, hvis motoren har været overophedet. Dette kan f.eks. ske ved konkurrencekørsel eller mangelfuld vedligeholdelse, f.eks. ved kørsel uden vand eller olie. Er varmesensorens indikator smeltet, bortfalder reklamationsretten.
5. Fortrydelsesret
Du har 14 dage til at meddele os, at du har fortrudt købet og herefter 14 dage til at sende varen retur til os. Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt, hvor varen udleveres til dig.
Varen skal returneres i samme stand og mængde.
Kontakt altid Nemdele inden returneringen, da det ellers vil vanskeliggøre sporingen af delen og udbetalingen af pengene til dig. Henvendelsen skal indeholde faktura- eller referencenummer samt begrundelse for returneringen.
Ved kontakt til Nemdele får du oplyst returadressen på varen. Varen skal sendes retur med levering til den anviste adresse. Returvare afhentes ikke i pakkeshop/boks el. lignende.
Fragt krediteres ikke medmindre varen er defekt, eller fejlleveret.
Elektronikdele, elektronikbokse m.v. tages kun retur med et fradrag på 50 % uanset årsag, medmindre andet er oplyst på fakturaen.
Der kan gå nogle dage fra varen er modtaget retur og til du modtager en kreditnota på mail fra os og pengene overføres retur.
6. Emballering
Reservedele kan være meget følsomme overfor stød og statisk elektricitet, så korrekt emballering er nødvendig. Hvis du på nogen måde er i tvivl om, hvordan en vare skal emballeres korrekt, så kontakt os inden du sender varen. I yderste tilfælde kan en kunde gøres erstatningspligtig, hvis en vare sendes uforsvarligt.
7. Generelle betingelser
Alle kontrakter indgås på dansk.
8. Ansvarsbegrænsning og forbehold
Der tages forbehold for prisstigninger, force majeure, afgiftsændringer, valutaændringer, udsolgte varer og tastefejl.
Vi påtager os intet ansvar, som følge af købers retsforhold overfor tredjemand. I det omfang det firma, der er handlet med, er ansvarlig overfor køberen, er deres ansvar begrænset til direkte tab og omfatter således ikke indirekte tab, såsom følgeskader, tabt arbejdsfortjeneste, driftstab, om-lakering, monterings-og demonteringsomkostninger med mere.
Vi påtager os intet ansvar for, at produkter købt hos os, virker sammen med produkter købt andetsteds. Ved evt. reklamationsreparation, hvor fejlen viser sig at være inkompatibilitet mellem produkt købt hos Nemdeles medlemmer og et produkt købt hos en anden forhandler, vil varen blive betragtet som 100 % O.K. og vil blive behandlet efter vores reklamationsbestemmelser.
9. Fortrolige oplysninger
Vi hverken videregiver eller videresælger fortrolige oplysninger til tredjemand, ligesom vi ikke efterfølgende anvender disse oplysninger til udsendelse af reklame mails/SPAM.
10. Lovvalg og værneting
Enhver tvist afgøres efter dansk ret ved de almindelige domstole. Evt. retssager vedr. det leverede skal foregå i sælgers retskreds.
Senest revideret juni 2024
Næste revision 2025